Pierwsze wezwanie akcjonariuszy do złożenia posiadanych dokumentów akcji PLUS BANK S.A.
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1798) (dalej jako „Ustawa”), PLUS BANK S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Bank”) informuje akcjonariuszy o wprowadzeniu istotnych zmian w obowiązującym prawie polegających na wprowadzeniu obowiązkowej dematerializacji akcji spółek, oznaczającej zastąpienie papierowej formy akcji zapisem elektronicznym w rejestrze akcjonariuszy.
Z dniem 1 marca 2021 r. wszystkie dokumenty akcji wydane przez Bank utracą moc z mocy prawa, a akcjonariuszami będą wyłącznie osoby ujawnione w rejestrze akcjonariuszy, który zastąpi księgę akcyjną. W okresie do dnia 1 marca 2026 r. dokumenty akcji nie będą dokumentem potwierdzającym status akcjonariusza, a będą wyłącznie dokumentem dowodowym, niezbędnym do aktualizacji elektronicznego rejestru akcjonariuszy. Natomiast po dniu 1 marca 2026 r. nastąpi utrata ochrony praw członkowskich przez akcjonariuszy, których dokumenty akcji nie zostały złożone w Spółce i nie zostały ujęte w systemie depozytowym Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A.
Mając powyższe na uwadze Zarząd PLUS BANK S.A. z siedzibą w Warszawie w związku z art. 16 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798) wzywa wszystkich akcjonariuszy Banku do złożenia posiadanych dokumentów akcji (odcinków zbiorowych) w celu ich dematerializacji.
Dokumenty akcji należy składać w siedzibie PLUS BANK S.A. w Warszawie przy Al. Stanów Zjednoczonych 61A, 04-028 Warszawa, w Biurze Zarządu w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) w godzinach 8.30 – 16.30, najpóźniej do dnia 31 grudnia 2020 r. Złożenie dokumentów akcji w Spółce odbędzie się za pisemnym pokwitowaniem wydanym akcjonariuszowi.