Regulamin dokonywania Transakcji płatniczej - wersja testowa

§1 Definicje

 

Akceptant podmiot, który zawarł z Bankiem umowę dotyczącą umożliwiania akceptowania przez Płatnika instrumentów płatniczych oraz wykonywania przez Płatnika Transakcji płatniczych;
Bank PLUS BANK S.A. z siedzibą i adresem przy al. Stanów Zjednoczonych 61A, 04-028 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 000009637, NIP: 7810014345; REGON: 630520298, o kapitale zakładowym w wysokości 421.914.994,83 złotych w całości opłaconym, będąca agentem rozliczeniowym, tj. podmiotem, który świadczy usługę płatniczą polegającą na umożliwianiu Płatnikowi akceptowania instrumentów płatniczych oraz wykonywania Transakcji płatniczych, zainicjowanych instrumentem płatniczym Płatnika przez Akceptanta lub za jego pośrednictwem, przesyłaniu do wydawcy instrumentu płatniczego lub systemów płatności zleceń płatniczych Płatnika lub Akceptanta, mających na celu przekazanie Akceptantowi należnych mu środków;
Dzień roboczy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej za dni wolne od pracy;
Kod BLIK kod jednorazowy lub wielorazowy służący autoryzacji Transakcji płatniczej przez Płatnika;
Konsument osoba fizyczna, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, dokonująca z Bankiem czynności prawnej;
Płatnik klient Akceptanta, korzystający z Serwisu, który dokonuje płatności za usługi;
Transakcja płatnicza zainicjowana przez Płatnika zapłata na rzecz Akceptanta za pośrednictwem Serwisu i Usługi;
Prawo bankowe ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 2324 z późn. zm.);
Regulamin niniejszy regulamin dokonywania Transakcji płatniczej;
RODO Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
Serwis strona internetowa lub aplikacja Akceptanta, za pośrednictwem której Akceptant umożliwia dokonanie Transakcji Płatniczej na rzecz Akceptanta za pośrednictwem Usługi;
Umowa lub Zlecenie płatnicze oświadczenie Płatnika skierowane do Banku zawierające polecenie wykonania określonej Transakcji płatniczej skutkujące jego przyjęciem do realizacji przez Bank;
Usługa usługa płatnicza w rozumieniu Ustawy o Usługach Płatniczych wykonywana przez Bank na rzecz Płatnika w oparciu o postanowienia Regulaminu, polegająca na przeprowadzeniu pojedynczej Transakcji płatniczej w oparciu o Zlecenie płatnicze;
Ustawa AML oznacza ustawę z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 593 z późn. zm.);
Ustawa o Usługach Płatniczych oznacza ustawę z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 2360 z późn. zm.);
PSP Polski Standard Płatności sp. z o.o. z siedzibą i adresem przy ul. Czerniakowskiej 87A, 00-718 Warszawa zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000493783, NIP: 5213664494, REGON: 147055889;
Wydawca dostawca usług płatniczych Płatnika, w szczególności bank lub instytucja płatnicza, który m.in. dostarcza Płatnikowi Kod Blik niezbędny do autoryzacji Transakcji płatniczej, a także za pośrednictwem którego Płatnik przekazuje Bankowi środki w ramach Transakcji płatniczej;

§2 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady udostępniania Płatnikom możliwości dokonywania pojedynczych Transakcji płatniczych w Serwisie, z wykorzystaniem Kodu BLIK lub innych narzędzi autoryzacyjnych zapewnianych Płatnikowi przez Wydawcę.
  2. Korzystanie z Serwisu nie wymaga rejestracji, ale wymagane jest posiadanie czynnego adresu e-mail, dostępu do Internetu i aplikacji mobilnej Wydawcy, z której można pobrać Kod BLIK, lub dostępu do innych narzędzi i procedur autoryzacyjnych dostarczanych Płatnikowi przez Wydawcę.
  3. Podmiotem świadczącym Usługę na podstawie Regulaminu jest Bank. Skorzystanie z Usługi wymaga akceptacji Regulaminu w Serwisie po zapoznaniu się z jego treścią.
  4. Bank wykonuje działalność w zakresie usług płatniczych na podstawie statutu Banku oraz pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, 00‑549 Warszawa, skrytka pocztowa 419.

§3 Przedmiot Usługi

  1. Bank umożliwia Płatnikowi dokonywanie Transakcji płatniczych, w tym z wykorzystaniem Kodu BLIK.
  2. Bank pobiera od Płatnika opłatę za świadczenie Usługi, która jest doliczana do kwoty Transakcji Płatniczej w wysokości 1,50 zł brutto.

§4 Realizacja Usługi

  1. W celu skorzystania z Usługi Płatnik może być zobowiązany do podania swojego adresu e-mail. Podczas korzystania z Usługi Płatnik zobowiązany jest do:
    1. przestrzegania Regulaminu,
    2. przestrzegania przepisów prawa,
    3. posługiwania się swoimi aktualnymi i prawidłowymi danymi osobowymi.
  2. Umowa pomiędzy Płatnikiem a Bankiem zostaje zawarta w momencie podania przez Płatnika danych określonych w ust. 1 niniejszego paragrafu oraz zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu przez Płatnika.
  3. Zlecenie płatnicze zostaje Bankowi złożone przez Płatnika w momencie uznania rachunku Banku kwotą Transakcji płatniczej.
  4. W przypadku Zlecenia płatniczego otrzymanego w dniu innym niż Dzień roboczy, uznaje się, że dniem otrzymania Zlecenia płatniczego jest pierwszy Dzień roboczy następujący po tym dniu.
  5. Bank realizuje Transakcję płatniczą w oparciu o Zlecenie płatnicze najpóźniej w Dniu roboczym, w którym nastąpi uznanie rachunku Banku kwotą Transakcji płatniczej.
  6. Płatnik inicjuje Zlecenie płatnicze w Serwisie.
  7. Po poprawnym złożeniu Zlecenia płatniczego, w tym autoryzacji Transakcji płatniczej poprzez podanie Kodu BLIK lub użyciu innego narzędzia autoryzacyjnego Wydawcy, dostawca rachunku płatniczego Płatnika przekazuje kwotę Transakcji płatniczej Bankowi, a ta następnie przekazywana jest przez Bank Akceptantowi.
  8. Płatnik otrzymuje od Banku informację o złożeniu Bankowi Zlecenia płatniczego na podany przez Płatnika w Serwisie adres e-mail.
  9. Po zaakceptowaniu Transakcji płatniczej w Serwisie przez Płatnika – poprawnym zainicjowaniu Zlecenia płatniczego - nie można odwołać Zlecenia płatniczego.

§5 Zastrzeżenia dotyczące realizacji Usługi

  1. Bank przy realizacji Usługi polega na procedurach autoryzacji Transakcji płatniczych zapewnianych Płatnikowi przez Wydawcę.
  2. Bank odmawia wykonania Usługi, jeżeli:
    1. Płatnik nie dokonał autoryzacji Transakcji płatniczej lub z innych przyczyn autoryzacja Transakcji płatniczej u Wydawcy nie jest możliwa;
    2. Wydawca odmówił Bankowi dostępu do rachunku, z którego ma być pobrana kwota Transakcji płatniczej, lub dostęp ten jest z innych przyczyn niemożliwy.
  3. Bank może odmówić realizacji Usług, jeżeli zostaną naruszone postanowienia Regulaminu, przepisy Ustawy AML, jak również w przypadku powzięcia uzasadnionych podejrzeń co do związku Transakcji płatniczej z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu, na podstawie właściwych przepisów Ustawy AML lub podejrzeń związku Transakcji płatniczej z innym przestępstwem.
  4. Bank nie zapewnia realizacji Transakcji płatniczej w przypadkach wystąpienia przerw technicznych lub z przyczyn leżących po stronie instytucji pośredniczących (Wydawca, PSP) i nie ponosi w tym zakresie odpowiedzialności.
  5. Bank nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Transakcji płatniczej będące konsekwencją wystąpienia siły wyższej przez co rozumie się zdarzenie niezależne od strony, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, które wystąpiło po dniu wejścia w życie Regulaminu. Za siłę wyższą uważa się w szczególności działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, gradobicie oraz inne zdarzenia takie jak: wojna, zamieszki, skażenie radioaktywne etc.
  6. Bank nie jest stroną umowy ani innych stosunków prawnych pomiędzy Płatnikiem i Akceptantem, nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Akceptanta lub przez Płatnika.
  7. Bank odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi na zasadach określonych w Ustawie o Usługach Płatniczych, z zastrzeżeniem, że przepisy dotyczące nieautoryzowanych transakcji płatniczych zainicjowanych w ciężar rachunku płatniczego Płatnika, określone są w regulacjach Wydawcy prowadzącego rachunek Płatnika. Bank nie ponosi odpowiedzialności za warunki świadczenia usług na rzecz Płatnika przez Wydawcę, które mogą uniemożliwiać wykonanie Transakcji płatniczej.
  8. Płatnik poprzez akceptację Regulaminu i zawarcie Umowy składa żądanie zrealizowania Transakcji płatniczej przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy, w konsekwencji czego Płatnikowi - konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w przypadku całkowitego wykonania Usługi.
  9. Zakazane jest podczas korzystania z Serwisu:
    1. podejmowanie jakichkolwiek prób ingerencji w systemy informatyczne Banku lub Akceptanta,
    2. dostarczania treści o charakterze bezprawnym,
    3. wykorzystywanie instrumentu płatniczego:
      1. nieważnego lub zastrzeżonego, lub
      2. przez osobę nieuprawnioną, lub
      3. przez osobę niedysponującą pełnymi danymi identyfikacyjnymi i autoryzacyjnymi,
    4. naruszanie przepisów prawa związanych z posługiwaniem się i podawaniem danych osobowych innych osób fizycznych niż dane osobowe Płatnika.

§6 Reklamacje

  1. Reklamacje mogą być składane:
    1. w formie pisemnej - przesyłką pocztową (w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 896 z późn. zm., „Prawo pocztowe”) lub za pośrednictwem kuriera lub posłańca,
    2. ustnie – telefonicznie pod numerami telefonów + 48 61 8461 461 lub 801 44 55 66,
    3. w formie elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej na adres: reklamacje@plusbank.pl lub za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie plusbank.pl/platnosci.bramka.
  2. Reklamacja powinna zawierać zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń, numer Transakcji płatniczej oraz wskazanie danych Płatnika (adres e-mail). Dodatkowo Płatnik powinien wskazać swój adres korespondencyjny oraz imię i nazwisko, chyba że:
    1. Płatnik złożył reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie plusbank.pl/platnosci.bramka - wówczas adres korespondencyjny nie jest wymagany;
    2. Płatnik złożył wniosek o otrzymanie odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną, na trwałym nośniku informacji - wówczas Płatnik wskazuje adres poczty e-mail do doręczenia odpowiedzi na reklamację (o ile jest inny niż już przezkazany Bankowi przez Płatnika).
  3. Na życzenie Płatnika, Bank potwierdza, pisemnie lub w inny uzgodniony z Płatnikiem sposób, fakt złożenia reklamacji.
  4. Rozpatrzenie reklamacji Płatnika i udzielenie odpowiedzi przez Bank nastąpi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania przez Bank wyżej wymienionego terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi do Płatnika na adres e-mail wskazany przez Płatnika przed jego upływem, a w przypadku odpowiedzi udzielanych na piśmie - nadanie w placówce operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 Prawa pocztowego.
  5. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, Bank może podjąć decyzję o wydłużeniu terminu rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację. W takim przypadku, w informacji przekazywanej Płatnikowi, Bank określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 35 Dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji oraz wskazuje:
    1. przyczyny opóźnienia,
    2. okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy.
  6. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest Płatnikowi w postaci papierowej albo na wniosek Płatnika za pomocą innego trwałego nośnika informacji, w szczególności poczty elektronicznej.
  7. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, Bank zwraca się do Płatnika z prośbą o jej uzupełnienie.
  8. Nadzór nad rozpatrywaniem reklamacji w Banku sprawuje Rzecznik Klienta.
  9. Proces reklamacyjny kończy się trybem odwoławczym. Odwołania od rozstrzygnięcia reklamacji należy kierować na adres: PLUS BANK S.A., Rzecznik Klienta, ul. Zwierzyniecka 18, 60-814 Poznań.
  10. Do składania i rozpatrzenia odwołań Płatników postanowienia Regulaminu stosuje się w trybie przewidzianym dla reklamacji.
  11. Konsument ma prawo zwrócić się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu z Bankiem. Szczegółowe informacje o działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, zasadach postępowania i opłatach dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich pod adresem zbp.pl/dla-klientow/arbiter-bankowy.
  12. W sprawach ochrony Konsumentów właściwym organem nadzoru jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, 00-950 Warszawa, Plac Powstańców Warszawy 1, z zastrzeżeniem, że w sprawach indywidualnych Konsumenci zwracają się do miejskich i powiatowych rzeczników Konsumenta, których wykaz dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
  13. W przypadku wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego i odwoławczego w Banku spór między Konsumentem a Bankiem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów przed Rzecznikiem Finansowym, określonego w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Szczegółowe informacje dotyczące tego postępowania oraz opłat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl.
  14. W przypadku sporu Płatnik może zwrócić się z wnioskiem do Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego. Szczegółowe informacje o działalności Sądu Polubownego, zasadach postępowania i opłatach są dostępne na stronie www.knf.gov.pl.
  15. Niezależnie od opisanego wyżej postępowania reklamacyjnego i odwoławczego, Płatnikowi w każdym czasie przysługuje prawo do wystąpienia z powództwem do właściwego sądu powszechnego.

§7 Klauzula informacyjna

  1. Administratorem danych osobowych jest PLUS BANK S.A. z siedzibą w Warszawie (04-028), przy al. Stanów Zjednoczonych 61A.
  2. Z Inspektorem Ochrony Danych, w sprawach dotyczących danych osobowych, można kontaktować się pisząc na adres „PLUS BANK S.A. - Inspektor Ochrony Danych, al. Stanów Zjednoczonych 61A, 04-028 Warszawa”, iod@plusbank.pl lub poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na plusbank.pl/platnosci.bramka. Prawa przysługujące na gruncie RODO można realizować w szczególności pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na plusbank.pl/platnosci.bramka.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
    1. podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy o realizację Usługi, a w przypadku zawarcia Umowy w celu wykonywania Umowy i świadczenia na jej podstawie Usługi zgodnie z Regulaminem (np. złożenie Zlecenia płatniczego, realizacja Transakcji płatniczej, powiadamianie o statusie realizacji Transakcji płatniczej) – podstawę prawną stanowi niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania Umowy;
    2. realizacji czynności wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa w związku z prowadzoną działalnością, w szczególności w związku z: przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu; usługami płatniczymi; wypełnianiem obowiązków wynikających z przepisów podatkowych – podstawę prawną stanowi niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Banku wynikającego ze stosownych przepisów takich jak Prawo bankowe, ustawa AML, Ustawa o Usługach Płatniczych, przepisy podatkowe i dotyczące rachunkowości, itp;
    3. udzielania odpowiedzi na pytania przekazane do Banku, w tym udzielania odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne i realizację praw przyznanych na podstawie RODO – podstawę prawną stanowi niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Bank związanych z możliwością udzielania odpowiedzi na pytania kierowane do Banku, a także podstawę prawną stanowi niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Banku wynikającego z przepisów dotyczących rozpatrywania reklamacji przez podmioty rynku finansowego i realizacji praw przyznanych na podstawie RODO;
    4. związanych z dochodzeniem roszczeń – podstawę prawną stanowi niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Bank związanych z dochodzeniem roszczeń, w szczególności związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem obowiązków związanych z Umową w zakresie dotyczącym Usługi;
    5. wykrycia i ograniczenia oszustw związanych z prowadzoną działalnością, w tym z wykorzystaniem profilowania – podstawę prawną stanowi niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Banku wynikającego ze stosownych przepisów prawa oraz do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Bank związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa, wykrywania i ograniczania oszustw;
    6. zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia, ochrony informacji, w tym stanowiących tajemnicę bankową oraz danych osobowych, wykrycia i ograniczenia oszustw związanych z prowadzoną działalnością, w tym z wykorzystaniem profilowania – podstawę prawną stanowi niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Bank związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia, ochrony informacji, zapewnienia bezpieczeństwa i wykrywania oszustw;
    7. archiwalnych (dowodowych) – podstawę prawną stanowi niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Bank polegających na zabezpieczeniu informacji na wypadek potrzeby udowodnienia faktów lub wykazania spełnienia obowiązku ciążącego na Banku.
  4. Dane mogą zostać ujawnione następującym podmiotom:
    1. organom publicznym, instytucjom lub podmiotom trzecim uprawnionym do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, np. Komisja Nadzoru Finansowego, Generalny Inspektor Informacji Finansowej, Urząd Skarbowy, Arbiter bankowy;
    2. podmiotom, którym Bank powierzył przetwarzanie danych osobowych lub udostępnił te dane, np. dostawcom usług IT, firmom windykacyjnym, firmom doradczym i audytorskim, kancelariom prawnym, firmom archiwizującym lub świadczącym usługi niszczenia dokumentacji, firmom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie, bankom w zakresie realizacji Transkacji płatniczej;
    3. podmiotom, którym Bank powierzył wykonywanie czynności bankowych lub czynności związanych z działalnością bankową, a także bankom lub innym instytucjom, które mogą otrzymać dane osobowe w związku z realizacją czynności bankowych lub na podstawie przepisów prawa, w szczególności na podstawie art. 104 ust. 2 i art. 105 ust. 1 i 2 Prawa bankowego;
    4. podmiotom pośredniczącym w procesie świadczenia usług płatniczych (np. banki, instytucje płatnicze, organizacje kart płatniczych, schematy płatnicze) oraz Akceptantom, w szczególności w celu poinformowania o statusie realizacji Transakcji płatniczych.
  5. Dane nie będą przekazane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowej.
  6. Okres przetwarzania danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres przez który dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:
    1. w zakresie podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy lub wykonywania Umowy – do czasu zakończenia działań i następnie do czasu wykonywania Umowy, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy prawa;
    2. rachunkowych, przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje lub postępowanie związane z zawartą Umową o usługę płatniczą zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione;
    3. podatkowych, przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy wynikający z rozliczenia zawartej Umowy o realizację Usługi;
    4. w zakresie realizacji czynności wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa – przez okres wynikający z tych przepisów;
    5. w zakresie wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Banku stanowiących podstawę tego przetwarzania przez okres niezbędny do wypełnienia tego celu lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania danych przez Bank;
    6. w zakresie roszczeń – do czasu przedawnienia roszczeń.
  7. Na podstawie RODO można skorzystać z następujących praw:
    1. żądania dostępu do swoich danych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, a także żądania ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub ich usunięcia;
    2. żądania przeniesienia dostarczonych Bankowi danych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonywania Umowy oraz przetwarzanych w sposób zautomatyzowany. Powyższe przeniesienie polega na otrzymaniu od Banku danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawie do przesłania ich innemu administratorowi danych, o ile jest to technicznie możliwe;
    3. wniesienia sprzeciwu, w tym wobec profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, gdy Bank przetwarza dane osobowe do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów. Bank przestanie przetwarzać dane osobowe w tych celach, chyba że Bank będzie w stanie wykazać, że w stosunku do danych istnieją dla Banku ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności lub dane będą niezbędne Bankowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń albo sprzedaży wierzytelności.
  8. W zakresie przetwarzania danych osobowych przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
  9. Podanie danych jest dobrowolne jednakże niezbędne do zawarcia i wykonywania Umowy (np. złożenia Zlecenia płatniczego, realizacji Transakcji płatniczej, powiadamiania o statusie realizacji Transkacji płatniczej), bez ich podania Umowa nie może zostać zawarta i wykonana, a realizacja Transkacji płatniczej, powiadamianie o statusie realizacji Transakcji płatniczej wykonane. Podanie danych wynika także z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa lub jest niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Banku.
  10. Bank nie korzysta z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, jednakże korzysta z profilowania. Profilowanie opiera się na odpowiednich matematycznych lub statystycznych procedurach profilowania, z zachowaniem środków technicznych i organizacyjnych zapewniających zmniejszenie ryzyka błędów w procedurach profilowania. Następujące decyzje są podejmowane poprzez profilowanie:
    1. zapobieganie przestępstwom dokonywanym na szkodę Banku - czyli tzw. „fraudom”, w tym w celu budowania modeli umożliwiających identyfikację działań przestępczych;
    2. przeciwdziałanie praniu pieniędzy, w tym w celu umożliwiającym identyfikację działań przestępczych.
  11. Większość danych jakie Bank przetwarza pochodzi bezpośrednio od Płatnika (np. dane osobowe zwarte w paramentach Transakcji płatniczej, pytaniach przekazanych do Banku). Jednakże część danych osobowych może pochodzić także od innych administratorów m.in.: dane Płatników są udostępniane bezpośrednio przez Akceptanta (np. w ramach przekazania rozpoczętej Transakcji płatniczej) lub bank prowadzący rachunek bankowy (np. w ramach poinformowania o statusie Transakcji płatniczej), czy źródeł publicznie dostępnych.
  12. Bank przetwarza następujące kategorie danych osobowych: dane identyfikacyjne (np. imię i nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny, dane eksploatacyjne, numer nadany przez Akceptanta), dane finansowe (parametry Transakcji płatniczej, w tym: kwota transakcji, dane Akceptanta, tytuł transakcji, identyfikator Transakcji płatniczej).

§8 Realizacja praw na podstawie RODO

  1. Celem realizacji praw na podstawie RODO, opisanych w § 7 Regulaminu, należy przekazać zwięzły opis swojego żądania, oraz celem identyfikacji i weryfikacji co najmniej: numer Transakcji płatniczej oraz adres e-mail podany podczas zlecania Transakcji płatniczej. Podanie adresu korespondencyjnego (np. adresu zamieszkania) oraz imienia i nazwiska wymagane jest w sytuacji, gdy osoba fizyczna chce otrzymać odpowiedź pocztą tradycyjną.
  2. Bank bez zbędnej zwłoki – a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania – udzieli osobie fizycznej, informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniem na podstawie art. 15–22 RODO. W razie potrzeby termin ten można przedłużyć o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W terminie miesiąca od otrzymania żądania Bank informuje osobę fizyczną o takim przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia.
  3. Bank informuje, iż jeżeli żądania są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, Bank może:
    1. pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań; albo
    2. odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
  4. Bank informuje, że jeżeli na podstawie posiadanych danych Bank ma uzasadnione wątpliwości co do tożsamości osoby fizycznej składającej żądanie, może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości osoby, której dane dotyczą. Żądanie podania dodatkowych danych nie może naruszać art. 11 RODO.
  5. W przypadku, gdy wniosek pochodzi z innego adresu niż podany przez Płatnika podczas Transakcji płatnicznej, Bank w celu potwierdzenia tożsamości może wysłać na adres e-mail podany podczas Transakcji płatniczej prośbę o potwierdzenie złożenia wniosku, np. w przypadku żądania dostępu do danych osobowych. W przypadku braku potwierdzenia w wyznaczonym terminie Bank uprawniony jest do uznania, iż osoba nie została zidentyfikowana.

§9 Pliki cookie

  1. Cookie to mały plik tekstowy, który strona internetowa zapisuje na komputerze lub urządzeniu przenośnym Płatnika w chwili, gdy ten ją przegląda. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Płatnika i przeznaczone są do korzystania z Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Płatnika. Płatnik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies lub usunąć stałe pliki cookies, wykorzystując stosowne ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Płatnika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies może oznaczać, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym Płatnika, a tym samym Bank będzie przechowywać informacje w urządzeniu końcowym Płatnika i uzyskiwać dostęp do tych informacji w celu realizacji Usługi.
  3. Bank wykorzystuje następujące rodzajów plików cookies:
    1. 1) niezbędne pliki cookies (niezbędne dla funkcjonowania Serwisu i nie mogą być wyłączone) - są one zazwyczaj ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez Płatnika, które sprowadzają się do świadczenia Usługi, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie Serwisu i podstawowych funkcji, bez których nie można prawidłowo korzystać z Serwisu;
      1. pliki cookie z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);
      2. uwierzytelniające pliki cookie wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies);
      3. pliki cookie służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);
    2. 2) funkcjonalne pliki cookies (związane z poprawą funkcjonalności Serwisu) - wykorzystywane w celu dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Płatnika oraz optymalizacji korzystania z Seriwus; pliki te pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie Płatnika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, w tym mogą pomóc np. w rozpoznaniu urządzenia końcowego; trwałe pliki cookie służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies).
  4. Wyłączenie stosowania cookies może powodować trudności lub całkowicie uniemożliwić korzystanie z Serwisu.
  5. W dowolnej chwili Płatnik może dokonać zmian w ustawieniach aktualnie używanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji:
    1. Internet Explorer - https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer,
    2. Chrome - https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl,
    3. Firefox - https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek,
    4. Safari - https://support.apple.com/pl-pl/HT201265.
  6. W Serwisie zamieszczony został baner informujący o stosowaniu plików cookie.

§10 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie Płatnikowi na stronie internetowej Banku plusbank.pl/platnosci.bramka i w Serwisie przed zainicjowaniem Zlecenia płatniczego.
  2. Bank zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiany nie będą obowiązywały Transakcji płatniczych, które zostały zrealizowane przed zmianą Regulaminu.
  3. Prawem właściwym do zawarcia i wykonywania Umowy jest prawo polskie, a czynności wynikające z Regulaminu dokonywane są w języku polskim.
Uzupełnij wszystkie wymagane pola.