Przede wszystkim satysfakcja Klienta
Informujemy, że z dniem 1 marca 2002 r. przy Związku Banków Polskich rozpoczął swoją działalność
BANKOWY ARBITRAŻ KONSUMENCKI.
Jego zadaniem jest rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy konsumentami - Klientami banków a bankami w zakresie czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumentów.
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z POMOCY ARBITRA BANKOWEGO?
Wniosek do Arbitra bankowego może złożyć konsument - osoba fizyczna zawierająca z bankiem umowę w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.
KIEDY ZAISTNIAŁY POMIĘDZY KONSUMENTEM A BANKIEM SPÓR MOŻE ZOSTAĆ ROZPATRZONY PRZEZ ARBITRA BANKOWEGO?
Arbiter bankowy rozpatruje sprawy, w których:
JAKIM WARUNKOM POWINIEN ODPOWIADAĆ WNIOSEK KONSUMENTA ROZPOCZYNAJĄCY POSTĘPOWANIE PRZEZ ARBITREM BANKOWYM?
Wniosek powinien zostać sporządzony w formie pisemnej lub elektronicznej i powinien zawierać:
Do wniosku winien być dołączony dokument potwierdzający zakończenie postępowania reklamacyjnego w banku, lub oświadczenia Klienta, że nie uzyskał z banku odpowiedzi na swoją skargę w terminie 30 dni od dnia doręczenia.
Wraz z wniesieniem wniosku Klient powinien uiścić opłatę na rachunek Arbitra bankowego w wysokości:
Opłatę niniejszą należy uiścić na podane niżej konto, a do wniosku należy dołączyć ksero dowodu dokonanej wpłaty:
PKO BP, XV O/Centrum,
Warszawa 75,
Nr rachunku 55 1020 1156 0000 7702 0008 8120
Arbiter bankowy nie podejmuje żadnych czynności, jeżeli niniejsza opłata nie została dokonana.
Wniosek o wszczęcie postępowania przed Arbitrem bankowym może być wniesiony:
BANKOWY ARBITRAŻ KONSUMENCKI
UL. KRUCZKOWSKIEGO 8
00-380 WARSZAWA
Prawomocność orzeczeń Arbitra bankowego.
Klient niezadowolony z rozstrzygnięcia sprawy przez Arbitra bankowego może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.
Dla banku orzeczenia Arbitra bankowego są ostateczne.