3D-secure

Większe bezpieczeństwo płatności kartami w Internecie
<Karty płatnicze

Wszystkie Karty płatnicze wydane przez PLUS BANK S.A. dla klientów indywidualnych mają włączoną usługę 3D-Secure. Oznacza to, że dokonując płatności kartami płatniczymi w sklepach internetowych, które udostępniają usługę 3D-Secure, możesz zostać poproszony o przeprowadzenie dodatkowego potwierdzenia dokonywanej transakcji.

Niektóre sklepy internetowe posiadają oznaczenie: „Mastercard SecureCode”. Oznacza to, że płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D-Secure.
 
 
 


Tam, gdzie działa usługa i właściciel sklepu podejmie decyzję, że transakcja będzie przeprowadzana w ramach usługi 3D-Secure 2, płatność za towar za pomocą karty będzie należało potwierdzić w aplikacji mobilnej plusbank24

Autoryzacja mobilna transakcji kartowych 3D Secure 2


Autoryzacja mobilna transakcji kartowych umożliwia autoryzację transakcji wykonywanych kartą przez internet. Podczas płatności kartą w internecie użytkownik, który już posiada aktywną aplikację mobilną dostanie wiadomość push z informacją o konieczności akceptacji transakcji. Następnie loguje się do aplikacji, gdzie można dokonać akceptacji lub odrzucenia transakcji. Listę transakcji do autoryzacji można również znaleźć w menu bocznym aplikacji mobilnej plusbank24, po zalogowaniu się.

Autoryzacja mobilna transakcji kartowych jest możliwa wyłącznie na urządzeniach, które mają system operacyjny Android. 

Jeżeli nie korzystasz z aplikacji mobilnej na urządzeniu z system operacyjnym Android, podczas wykonywania transakcji kartą przez internet, otrzymasz – tak jak dotychczas - jednorazowy Kod 3D-Secure do autoryzacji transakcji. 
Kod 3D-Secure  wysyłany jest w formie wiadomości SMS pod numer telefonu komórkowego zarejestrowanego w Banku. W takim przypadku, tylko podanie otrzymanego Kodu 3D-Secure, a w niektórych przypadkach również numeru PIN do karty umożliwi przeprowadzenie i zakończenie transakcji.

Pamiętaj:
Korzystanie z usługi 3D-Secure 2 wymaga:
Aktywnej aplikacji mobilnej plusbank24 na urządzeniu z systemem operacyjnym Android
lub
znajomości numeru PIN do karty oraz podania aktualnego numeru telefonu komórkowego w Banku, na który będzie wysyłany kod SMS zatwierdzający transakcję dokonywaną w Internecie.

Aby skorzystać z mobilnej autoryzacji transakcji kartowych, klient musi mieć aktywną aplikację mobilną i logować się co najmniej raz na 12 miesięcy. 

Wszystkie historyczne, autoryzowane transakcje kartowe są dostępne wyłącznie w aplikacji mobilnej plusbank24, na urządzeniach, które mają system operacyjny Android. 

Aplikację Mobilną plusbank24 zawsze należy dezaktywować z poziomu menu w aplikacji (po wejściu w aplikację zakładka Ustawiania -> Dezaktywacja aplikacji). W przypadku odinstalowania aplikacji bez jej dezaktywacji, konieczna będzie dezaktywacja urządzenia mobilnego w Systemie Bankowości Elektronicznej plsubank24 plusbank24.pl Mój Profil -> Urządzenia mobilne 
 

Jakie są korzyści korzystania z usługi 3D-Secure?

Bezpłatne, dodatkowe zabezpieczenie płatności kartami w sklepach internetowych udostępniających usługę;
Możliwość płacenia kartą w sklepach internetowych, które umożliwiają przeprowadzanie płatności zabezpieczanych tylko z Usługą 3D-Secure;

Jak przebiega płatność w sklepach internetowych z wdrożoną usługą 3D-Secure?

Czy zapłacę kartą w sklepie internetowym, który nie wdrożył usługi 3D-Secure?

Tak. W tym przypadku płatność przebiega tradycyjnie. Wystarczy podać dane karty wymagane przez sklep,  tj. numer karty, datę jej ważności oraz CVV2 lub CVC2 (trzycyfrowy numer znajdujący się na odwrocie karty).

Czy może się zdarzyć, że dokonując płatności w sklepie internetowym oznaczonym Mastercard SecureCode i Verified by VISA nie zostanę poproszony o dodatkową autoryzację?

Tak. To czy płatność będzie wymagała dodatkowej autoryzacji zależy wyłącznie od sklepu internetowego. W niektórych przypadkach sklep udostępniający Usługę 3D- Secure może odstąpić od żądania dodatkowego zabezpieczenia poprzez Usługę 3D-Secure.

Sprawdź nasze
inne produkty
X
Drogi użytkowniku
Na stronie internetowej PLUS BANK S.A. z siedzibą w Warszawie, Al. Stanów Zjednoczonych 61A, 04-028 Warszawa, pliki cookies (ciasteczka) używane są w celu zarządzania danymi użytkowników, uwierzytelnianiem, nawigacją oraz innymi funkcjami niezbędnymi do prawidłowego jej funkcjonowania, opisanymi szczegółowo w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisach internetowych PLUS BANK S.A. W programie służącym do przeglądania stron internetowych (przeglądarce internetowej np. Firefox, Chrome, Internet Explorer lub innej) w dowolnym momencie można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, w tym wyłączyć obsługę plików cookies. Pamiętaj, że zmiana ta może spowodować brak dostępu do niektórych funkcji Serwisu.

Użytkownik, który jedynie przegląda Serwis i zapoznaje się z treściami ogólnodostępnymi, nie musi informować nas o swojej tożsamości. Niemniej jednak należy mieć na uwadze, że za dane osobowe mogą zostać uznane także dane zawarte w plikach cookies, jeśli możliwe jest ich pośrednie lub bezpośrednie powiązanie z osobą fizyczną. Zbieranie i przetwarzanie danych osobowych w szerszym zakresie może mieć miejsce w związku z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną w Serwisie (np. w celu skorzystania z formularza kontaktowego, złożeniem wniosku dotyczącego produktu bankowego, wyrażenia zgody na przetwarzania danych osobowych gdy nie jesteś Klientem Banku itp.). Podanie danych osobowych jest również niezbędne do korzystania z konta w bankowości elektronicznej. Informujemy, że nie jest możliwe anonimowe korzystanie z usług, dostępnych w niepublicznej części Serwisu, związanych z korzystaniem z bankowości elektronicznej (dostęp do konta).
Przejdź do serwisu